آدرس : تهران میدان فردوسی خیابان ایرانشهر بین سمیه و طالقانی مجتمع تجاری میلاد واحد 9

پشتیبانی 24 ساعته : 02188867940 – 09927674217

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جاوا اسکریپت خوش زبان قسمت هشتم

دسته بندی :دسته‌بندی نشده 20 جولای 2023 علیرضا بابامرادی 217

// ← اگنس
ما می توانیم از این عملکرد به عنوان راهی برای بازگشت به مقدار پیش فرض استفاده کنیم. اگر شما مقداری داشته باشید که ممکن است خالی باشد، می توانید || را قرار دهید پس از آن با جایگزینی ارزش. اگر بتوان مقدار اولیه را به false تبدیل کرد، جایگزینی دریافت خواهید کرد
بجای. قوانین تبدیل رشته ها و اعداد به مقادیر بولی بیان می شود
که 0، NaN، و رشته خالی (“”) به عنوان نادرست به حساب می آیند، در حالی که تمام مقادیر دیگر
درست حساب کنید پس 0 || -1 -1 را تولید می کند و “” || “!؟” بازده – محصول “!؟”.
عملگر && به طور مشابه کار می کند اما برعکس. زمانی که ارزش
در سمت چپ آن چیزی است که به false تبدیل می شود، آن مقدار را برمی گرداند و در غیر این صورت مقدار سمت راست خود را برمی گرداند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این دو عملگر این است که قطعه به آنها حق فقط در صورت لزوم ارزیابی می شود. در مورد واقعی || X، مهم نیست X چیست – حتی اگر یک برنامه باشد که کار وحشتناکی انجام می دهد – نتیجه درست خواهد بود و X هرگز ارزیابی نمی شود. برای false && X هم همینطور، که نادرست است و X را نادیده می گیرد. به این ارزیابی اتصال کوتاه می گویند.
عملگر شرطی به روشی مشابه کار می کند. از دومی و سومی مقادیر، تنها موردی که انتخاب شده است ارزیابی می شود.

خلاصه

ما در این فصل به چهار نوع ارزش جاوا اسکریپت نگاه کردیم: اعداد، رشته ها،
بولی ها و مقادیر تعریف نشده
چنین مقادیری با تایپ نام آنها (true، null) یا مقدار (13) ایجاد می شوند
، “abc”). شما می توانید مقادیر را با عملگرها ترکیب و تبدیل کنید. ما دیدیم
عملگرهای باینری برای محاسبات (+، -، *، /، و %)، الحاق رشته (+)،
مقایسه (==، !=، ===، !==، <، >، <=، >=)، و منطق (&&، ||)، و همچنین چندین
عملگرهای unary (- برای نفی یک عدد، ! برای نفی منطقی، و typeof به
نوع یک مقدار) و یک عملگر سه تایی (?:) را برای انتخاب یکی از دو مقدار بر اساس پیدا کنید روی یک مقدار سوم
این به شما اطلاعات کافی برای استفاده از جاوا اسکریپت به عنوان یک ماشین حساب جیبی می دهد اما نه خیلی بیشتر فصل بعدی شروع به گره زدن این عبارات با هم می کند به برنامه های اساسی

فصل 2
ساختار برنامه

در این فصل، ما شروع به انجام کارهایی می کنیم که در واقع می توان آنها را برنامه نویسی نامید. ما فرمان خود را در مورد زبان جاوا اسکریپت فراتر از آن گسترش خواهیم داد
اسم‌ها و قطعات جمله‌ای که تاکنون دیده‌ایم، تا جایی که می‌توانیم
بیان نثر معنادار
عبارات و عبارات
در فصل 1، مقادیری را ساختیم و عملگرهایی را برای به دست آوردن مقادیر جدید به آنها اعمال کردیم.
ایجاد مقادیری مانند این ماده اصلی هر برنامه جاوا اسکریپت است. ولی
آن ماده باید در یک ساختار بزرگتر قاب شود تا مفید باشد. پس همین است
آنچه در ادامه به آن خواهیم پرداخت
قطعه ای از کد که یک مقدار تولید می کند عبارت نامیده می شود.

علیرضا بابامرادی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0