آدرس : تهران میدان فردوسی خیابان ایرانشهر بین سمیه و طالقانی مجتمع تجاری میلاد واحد 9

پشتیبانی 24 ساعته : 02188867940 – 09927674217

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

7 روند UX که باید از آنها آگاه بود (بخش سوم)

دسته بندی :اخبار سایت 31 ژانویه 2023 علیرضا بابامرادی 347
  1. تجربه فراگیر
    ای کاش محصولات بیشتری با این روند UX مطابقت داشتند زیرا بر مفهوم دسترسی برای همه کاربران بدون توجه به زمینه متمرکز است.

متأسفانه، بیشتر محصولات به یک اندازه برای همه دوستانه نیستند. بدیهی است که افراد دارای معلولیت ممکن است برای تعامل با عناصر واسط خاص یا انواع محتوا مشکل داشته باشند و در نتیجه از استفاده از محصول محروم شوند. هدف طراحی فراگیر برآوردن نیازهای اکثریت و اقلیت هایی است که مخاطب هدف را تشکیل می دهند.

این بدان معنا نیست که طراحی محصول باید بر اساس اصل یک اندازه مناسب باشد. در عوض، یک طراح باید سناریوهای مختلف کاربر را در نظر بگیرد و آنها را در رابط پیاده سازی کند. به عنوان مثال، همراه با تعاملات معمولی رابط گرافیکی، طراح می تواند برای دستورات صوتی کنترل شود. این نیازهای افراد کم بینا یا به سادگی کسانی که در حال حرکت هستند را برآورده می کند.

ما در دنیایی متنوع زندگی می کنیم. درک این موضوع و اجرای ایده تنوع در طراحی، یک محصول دیجیتال را برای مخاطبان وسیع تری جذاب می کند.

  1. تجربه همهجانبه
    طراحی های متمرکز بر واقعیت مجازی و واقعیت مجازی را به سختی می توان به عنوان روندهای جدید در UX نام برد. قبلاً آنها را در برنامه‌هایی مانند IKEA Place دیده‌ایم که نشان می‌دهد چگونه قطعات مبلمان سه بعدی با مقیاس واقعی با فضای داخلی کاربر مطابقت دارند، یا بازی‌هایی مانند Pokémon GO که به گیمرها اجازه می‌دهد پوکمون‌های مجازی را در مکان‌های واقعی جستجو کنند. و چنین رویکردی همچنان برای ایجاد تجربیات کاربر جذاب مرتبط است. اما اکنون که ما به طور فعال در حال کاوش در متاورس هستیم، روند طراحی های همه جانبه دنده تغییر کرده است و نیاز به رویکردی کاملاً متفاوت در UX دارد.

در زمینه متاورس، ما در مورد طراحی جهان های مجازی کاملاً جدید صحبت می کنیم. این کاملاً چالش برانگیز است زیرا مستلزم قالب‌بندی مجدد قوانین طراحی UX است، به این معنی که ما باید به یک کاربر نه به عنوان مصرف‌کننده خارجی یک محصول و ویژگی‌های آن، بلکه به‌عنوان یک شرکت‌کننده فوری فکر کنیم که تجربیات تقریباً واقعی ما ایجاد می‌کند. .

برای اینکه مرز بین دنیای مجازی و واقعی تقریباً غیرقابل تشخیص باشد، تعاملات کاربر باید به روشی که در زندگی روزمره انجام می شود اتفاق بیفتد، که به موارد و سناریوهای متعددی تبدیل می شود.

برای جمع بندی
کاربران مطالبه گر هستند. جلب توجه آنها و مهمتر از همه، حفظ آن دیگر شاهکار آسانی نیست. به همین دلیل است که امروزه استفاده از خدمات طراحی UI/UX امری ضروری است.

نمایش غیر متعارف. طراحی وب سایت برای پادکست مصاحبه
مطالعه موردی طراحی جدید به پایان رسیده است، و این بار به معنای واقعی کلمه غیر معمول و غیر متعارف است. به بررسی داستان طراحی پشت وب سایت روشن، رسا و جسورانه که توسط طراحان tubik برای نمایش غیر متعارف ایجاد شده است خوش آمدید.

پروژه
نمایش غیر متعارف پادکستی است که توسط Ela Crain میزبانی می‌شود و بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا در مجموعه مصاحبه‌های منحصربه‌فرد با مهمانان شگفت‌انگیز از هر طبقه‌ای از جامعه سؤالاتی را که معمولاً بدون پرسیدن می‌پرسند، غوطه‌ور کنند. این پل ارتباطی بین معمول و غیر متعارف، معمولی و خارق‌العاده ایجاد می‌کند و بینندگان و شنوندگان را برای پذیرش جنبه‌های غیرمتعارف خود الهام می‌بخشد.

وظیفه تیم tubik این بود که یک وب سایت ایجاد کند که ماموریت و محتوای پروژه را به طور روشن و غیر معمول آشکار کند، برای اطلاع رسانی و تعامل، تحت تاثیر قرار دادن و الهام بخش قرار دهد.

علیرضا بابامرادی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0